Google reklama je aj po niekoľkých rokoch vnímaná, ako jedna z najefektnívejších foriem zviditeľnenia malých aj stredných firiem. Čo tejto reklame predchádza a čo je potrebné urobiť predtým, než sa pustíte do vlastnej kampane?
O Google reklame sa napísalo už stovky článkov, kurzov a iných publikácií, ktoré tvrdia, že patrí medzi tie najvýhodnejšie a najviac efektívne formy marketingovej komunikácie na internete.
Toto tvrdenie je samozrejme pravdivé, keďže vyhľadávač Google je jednou z tých najnavštevovanejších stránok na svete a ľudia na ňom hľadajú častokrát veci, ktoré si chcú kúpiť.
Aby ste však vedeli efektívne cieliť svoju online google reklamu na zákazníkov, je potrebné vedieť, čo presne hľadajú a s akým cieľom.
Komplexná analýza kľúčových slov
No a práve v tejto fáze nastupuje fáza tvorby analýzy kľúčových slov.
Analýza kľúčových slov by sa dala charakterizovať, ako disciplína, kde pomocou niekoľkých marketingových nástrojov zistíte, ako veľmi hľadané sú kľúčové slová, na ktoré chcete svoju reklamu cieliť.
Práve vďaka tejto analýze a správnemu vyhodnoteniu budete vedieť, ktorým kľúčovým slovám sa radšej vyhnúť a do ktorých investovať.
Keď sme spomínali nástroje na tvorbu analýzy kľúčových slov, tak medzi tie najpopulárnejšie určite patrí:
- Google Ads plánovač kľúčových slov
- Marketing Miner
- Collabim
- Ahrefs
- Semrush
- a mnoho ďalších…
Vyhodnotenie
Pokiaľ ste si nechali spracovať analýzu kľúčových slov externou firmou, alebo ste sa o jej vytvorenie pokúsili sami, prichádza na rad jej vyhodnotenie.
Práve vďaka nemu dokážete pochopiť či google reklamná kampaň na dané kľúčové slovo má význam, alebo je potrebné hľadať inú cestu.
Neustále testujte
Tvorba reklamných kampaní na internete, je v mnohých veciach o testovaní a vyhodnocovaní rôznych foriem reklamy.
Preto sa nebojte testovať a skúšať nové veci a prípadne sa pri google reklame poradiť s niekým skúsenejším. Práve títo ľudia vám totiž dokážu častokrát ušetriť veľké množstvo času aj financií.
Zdroj obrázku: metamorworks / Shutterstock.com