nedeľa, 25 februára, 2024

Slováci chcú cestovať aj napriek inflácii, vyberajú si lacnejšie destinácie a obmedzujú ostatné výdaje

 Viac než polovica Slovákov vyhľadáva lacnejšie spôsoby cestovania či lacnejšiu destináciu

Takmer 40 % sa pre úspory vzdá návštev reštaurácií, ešte väčšia časť je ochotná zrieknuť sa nového mobilu alebo počítača

Brno/Bratislava, 10. novembra 2022 – Hoci inflácia ovplyvňuje životy väčšiny ľudí, cestovania sa aj napriek tomu vzdávať nechcú. Zatiaľ čo takmer štvrtina Slovákov plánuje cestovať tak, ako je zvyknutá a bez ohľadu na vyššie ceny, viac než polovica ľudí (52 %) bude hľadať lacnejšie spôsoby prepravy, lacnejšie destinácie alebo si svoju dovolenku skráti, prípadne sa vzdá iných vecí, aby si cestovanie mohla dovoliť. Vyplýva to z najnovšieho prieskumu pre Kiwi.com od agentúry STEM/MARK*, ktorý sa konal v októbri 2022.

Väčšina Slovákov (56 %) cestovaním rada spoznáva miestny život a kultúru a je ochotná pre to obetovať mnoho vecí. Napríklad 40 % ľudí sa vzdá návštev reštaurácií a barov, ešte väčšia časť (48 %) sa zaobíde bez nových technologických vymožeností, 31 % plánuje ušetriť tým, že si bude pripravovať vlastný obed do práce a 25 % chce regulovať vykurovanie.

Rozpočet je kľúčový, ľudia uprednostňujú lacnejšie destinácie

52 % ľudí, ktorí sa plánujú vydať v najbližších mesiacoch na cesty, bude vyhľadávať lacnejšie destinácie, čo zodpovedá ich kritériám výberu dovolenky. Viac než polovica opýtaných uviedla ako hlavný rozhodovací faktor práve svoj rozpočet, čo je – podobne ako preferencia lacných destinácií – trend, ktorých sa objavuje naprieč ďalšími krajinami strednej a východnej Európy vrátane Česka, Poľska, Maďarska a Rumunska.

Tohtoročná jeseň, tak ako aj obdobie okolo Vianoc a Nového roka, svedčia o rastúcom záujme o lety do zahraničia. V porovnaní s minuloročnou jeseňou je aktuálny záujem z pohľadu počtu rezervácií takmer trojnásobný a po dvoch rokoch je opäť záujem aj o dlhé lety do exotických destinácií, a to v jesennom i zimnom období.

„Diaľkové lety, ktoré sa v rokoch 2019 až 2021 prepadli o 76 %, sa tento rok znova hlásia o slovo. Oproti vlaňajšku je záujem päťnásobný. Ide predovšetkým o destinácie tradične obľúbené medzi Slovákmi, ako sú napríklad Thajsko, SAE, USA či Dominikánska republika. Aj napriek tomuto pozitívnemu trendu očakávame, že koncom roka budú znova dominovať lety na kratšie vzdialenosti, a to primárne do Veľkej Británie, Talianska, Španielska či Dánska,“ hovorí Eliška Řezníček Dočkalová, riaditeľka Customer Experience v Kiwi.com

*Prieskum uskutočnila agentúra STEM/MARK v októbri 2022 v 5 krajinách regiónu CEE (Česká republika, Slovensko, Poľsko, Maďarsko, Rumunsko). Reprezentatívna vzorka v SR: N= 1008 respondentov (18-59 rokov), ktorí za posledných 6 rokov aspoň dvakrát vycestovali do zahraničia, metóda: online prieskum.

O Kiwi.com

Kiwi.com je popredná travel-tech spoločnosť so sídlom v Českej republike a lokálnymi kanceláriami v Bratislave Košiciach, ktorá celosvetovo zamestnáva viac než tisíc ľudí. Jej unikátny algoritmus umožňuje užívateľom kombinovať lety tradičných aerolínií a nízkonákladových leteckých spoločností v rámci jedného itinerára. Spoločnosť Kiwi.com každý deň uskutoční viac než 2 miliardy cenových kontrol, a pokryte tak 95 percent globálnej ponuky letov. Zákazníci majú vďaka Kiwi.com prístup k lepším cenám a trasám, ktoré iné vyhľadávače nemôžu ponúknuť. Každý deň sa na Kiwi.com vyhľadá viac ako 100 miliónov položiek a predá sa viac ako 50-tisíc sedadiel.

Redakcia
Redakciahttp://dnesky.sk
Zaujímajú vás aktuality a spravodajstvo z domova a z celého sveta? Dnesky.sk vám prinášajú prehľad tých najlepších správ z kvalitných a overených zdrojov.
NAJNOVŠIE SPRÁVY
- Reklama -Zľavy na pobyty na Slovensku
ŠPORT
PODOBNÉ SPRÁVY
- Reklama -

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu