Alex Palou získal prvú pole position IndyCar na svojom novom pouličnom okruhu v Detroite plus potom dal jasne najavo svoje pocity z nedostatkov trate.
Okruh v centre mesta s dĺžkou 2,64 km, ktorý tento rok nahradil trať Belle Isle, vyvolal diskusiu plus kritiku, keďže ho jazdci včera prvýkrát vyskúšali. Palou povedal, že trať nespĺňa štandardy IndyCar.
„Na IndyCars je to príliš tesné,“ povedal Palou. „Na IndyCars je to príliš krátke.“ Je tu príliš veľká premávka. Je to príliš hrboľaté.“
Iní jazdci sa vyjadrili k dĺžke okruhu, ktorá v priemere na jedno auto zostáva menej ako aj 100 metrov.
„Myslím, že ak budeme mať 62 sekúnd.“ [laps] plus je tu 27 áut, je to ako aj 2,4 sekundy na každé auto, keď každý chce päťsekundový rozdiel,“ povedal. „Potom budete mať premávku každé kolo, ako aj sme videli v tréningu dva.
„Neviem, aká je dokonalá vzdialenosť, ale povedal by som, že pridanie 30 sekúnd na trať alebo 20 sekúnd by príliš pomohlo.
„Máme mnoho áut. Je to šialené. Je to dobré, je to naozaj dobré pre sériu, pre preteky. Ale čo sa týka tréningu, máme 10 červených vlajok, 25 žltých, premávku neustále.“
Reklama | Staňte sa podporovateľom RaceFans plus
„Ak by sa ma pýtali, povedal by som, prosím, môžeme mať ešte 20 sekúnd, takže je to trochu dlhšie kolo plus trochu širšie zákruty,“ dodal. „Odbočka jedna je naozaj tesná.“
Väčšina z 10 zákrut trate sú 90-stupňové zákruty, na ktorú sa sťažovali aj ostatní jazdci. Výjazd z boxovej uličky je vedľa vjazdu do prvej zákruty plus čiara bola prekreslená po prvom dni včerajšieho tréningu v snahe znížiť možnosť kolízií plus zlepšiť pretekársku líniu cez zákrutu.
„Myslím, že človeku, ktorý je na ceste, musíte dať trochu výhody alebo prednosť,“ povedal Palou.
„Myslím, že je to spravodlivé.“ Nebolo oveľa viac priestoru na čokoľvek…