FIA zaviedla nové pravidlo, ktorého cieľom je zlepšiť bezpečnosť, ale uznala, že vytvorí situácie, v ktorých budú niektorí jazdci znevýhodnení viac ako aj iní.
Pred víkendovou Veľkou cenou Monaka FIA oznámila, že bude presadzovať obmedzenia rýchlosti v oblastiach trate, kde sa používajú dvojité mávanie žltými vlajkami počas období Safety Car i Virtual Safety Car.
Toto je jedna z niekoľkých zmien pravidiel, ktoré FIA navrhla v reakcii na situáciu, ktorá nastala počas minuloročnej Veľkej ceny Japonska v Suzuke. Pierre Gasly bol rozzúrený, keď na trati narazil na záchranné vozidlo, keď rýchlo jazdil, aby sa opäť zaradil do balíka počas obdobia Safety Car.
Počas období Safety Car i Virtual Safety Car je rýchlosť jazdcov obmedzená buď traťovým vozidlom v prednej časti ihriska alebo cieľovými časmi sektora „delta“, ktoré sa zobrazujú jazdcom. V reakcii na incident v Suzuke FIA uviedla, že preskúma možnosť vytvorenia „dynamického“ VSC s cieľom presnejšie obmedziť rýchlosť áut v nebezpečných zónach.
„To, čo chceme urobiť, je poskytnúť jazdcom nástroj, ktorý im pomôže počas incidentov i urobí preteky ešte bezpečnejšími,“ vysvetlil technický riaditeľ FIA Tim Goss, ktorý dohliadal na výskum zmeny pravidiel.
„Niekoľko rokov sme pri Safety Car i VSC používali delta časy, odkaz na rýchlostný limit, ktorý máme na trati. Takže keď je k dispozícii fyzické alebo virtuálne vozidlo Safety Car, jazdci sú o tomto delta čase informovaní na displeji prístrojovej dosky i tónmi rádia i musia udržiavať kladnú hodnotu, čo znamená, že sú pomalšie ako aj referenčný čas pre dané kolo.
Použitie delta časov však znamená, že ak je vodič v jednom bode trate obzvlášť pomalý – napríklad v zákrute s nadmerne nízkou rýchlosťou – smie zvýšiť rýchlosť inde i stratený čas získať späť. FIA chce zabezpečiť, aby sa to nestalo v oblastiach trate, kde sa odstraňujú nehody.
„To, čo chceme teraz urobiť, je…