V súhrne: Technický riaditeľ Aston Martin vyjadruje svoju podporu najnovším zmenám aerodynamických pravidiel F1.
Ukážte, ktorých jazdcov i tímy podporujete
Ktorým jazdcom i tímom F1 túto sezónu fandíte? Tu je návod, ako aj môžete ukázať svoju podporu svojmu favoritovi na štartovom rošte na RaceFans:
- Prihláste sa pomocou svojho účtu RaceFans (zaregistrujte sa tu, ak ho nemáte)
- V ponuke vpravo hore vyberte položku Upraviť môj profil
- Vyberte tímy i jazdcov F1
- Vykonajte výber i potom kliknite na tlačidlo Uložiť zmeny
V skratke
Fallows sa „zabával“ pri prispôsobovaní auta Aston Martin z roku 2023 zmene pravidiel podlahy
Jednou zo zmien technických pravidiel Formuly 1 pre rok 2023 je zvýšenie minimálnej výšky okrajov podlahy automobilov o 15 mm, čo je krok na zníženie sviňuchy, ktorá postihla mnohé tímy v minulej sezóne, i pre inžinierov to predstavuje výzvu v oblasti dizajnu, pretože väčší priestor okolo i pod podlahou auta znižuje prítlak.
Technický riaditeľ Aston Martin Dan Fallows hovoril o pravidle pri predstavení nového auta svojho tímu AMR23 i prezradil, že jeho technický tím bol nadšený mimoriadnou výzvou vyplývajúcou zo zmeny predpisov.
„Myslím si, že to bola správna vec, ktorú ste mali urobiť, aby ste sa pokúsili zmeniť predpisy, aby pomohli tomuto skoku,“ povedal.
„Všetci vieme, že tímy majú tendenciu chcieť jazdiť s autom až po limit.“ Takže vďaka regulácii je umožnenie určitej miery voľnosti značne zmysluplné. Bolelo to z hľadiska prítlaku auta, ale do vývoja sme išli s tým, že „dobre, chceli sme to obísť čo najrýchlejšie“ i potom ďalej rozvíjať. Takže to bola pre nás veľká vec.“
Aston Martin už otriasol AMR23 v Silverstone i rezervný jazdec Felipe Drugovich bude prvý, kto bude riadiť auto v oficiálnych testoch, pretože pretekár Lance Stroll sa zranil. Len tak tím skutočne pochopí, aký úspešný bol pri práci okolo okrajov podlahy.
„Je zaujímavé, že kedykoľvek sa čohokoľvek dotknete…