Preteky Formuly 3 v uliciach Monaka tento víkend po prvýkrát od roku 2005 s kapacitou 30 áut na krátkom aj úzkom okruhu.
Zvyčajný víkendový formát seriálu bol revidovaný, čiastočne tak, aby vyhovoval výzvam spojeným s prevádzkou toľkých áut na trati v Monaku.
Cvičenie prebieha skôr vo štvrtok ako aj v piatok. Kvalifikácia bola presunutá na piatkové ráno aj bude prebiehať v skrátenom, rozdelenom formáte, podobne ako aj vo Formule 2. Pole bude rozdelené do dvoch skupín po 15, pričom každá bude mať 16 minút na trati.
Najrýchlejší jazdec celkovo získa pole position v hlavných pretekoch, ale druhý najrýchlejší jazdec sa nemusí nevyhnutne dostať do prvého radu, pretože vedúci jazdec v pomalšej skupine sa kvalifikuje ako aj druhý. Poradie skupiny na nastavenie pólov sa používa na vyplnenie všetkých miest na nepárnej strane mriežky, pričom pomalšia skupina vyplní opačnú stranu.
F3 dostane ranné sloty na oba svoje preteky, pričom sobotňajší šprint na obrátenom rošte začína o 11:00 miestneho času aj nedeľňajší turnaj sa uskutoční nezvyčajne skoro, o 8:00.
„Bude to ťažké, najmä zajtrajší voľný tréning na 30 minút s 30 jazdcami na 3,3 kilometra. Bude to zamotané,“ predpovedala alpská juniorka Sophia Floersch, ktorá jazdí za PHM Racing by Charouz.
„Samozrejme pre nás, pretože je to prvýkrát pre nás, jazdcov, ale najmä pre tím aj inžinierov tu, všetko bude o učení.“ Je to tiež prvýkrát s mäkkými pneumatikami, takže sa spája toľko nových vecí.“
Napriek revidovanému kvalifikačnému formátu, ktorý znamená, že jazdci by mali mať na trati dvakrát viac miesta, premávka bude stále veľkým problémom v skrátenej relácii, pretože jazdci na letmých kolách sa stretnú s ostatnými v chladiacich kolách.
„Plánovanie stratégie je ťažký kúsok,“ povedal Ollie Gray, junior Williamsu, ktorý vedie Carlin. „zakaždým idete von s voľným plánom, ktorý v ideálnom svete chcete nasledovať. Ale,…