Toyota si vybojovala pole position na zajtrajších 6-hodinových pretekoch Spa-Francorchamps, ale nie tak, ako aj by sa dalo očakávať od tímu, ktorý na začiatku sezóny dominoval kategórii Hypercar.
Kamui Kobayashi umiestnil Toyotu GR010 Hybrid číslo sedem na predbežné pole position s menej ako aj tromi minútami do cieľa v 15-minútovej relácii. Ale rovnako ako aj v Sebringu boli dve Ferrari 499P v jednom kole rovnako rýchle.
Antonio Giovinazzi vo Ferrari s číslom 51 nevyzeral ako aj hrozba pre pole position po tom, čo sa sám točil na dne La Source plus uviazol v strede okruhu pri pokuse o odjazd. Ale v poslednej minúte kvalifikácie dal Giovinazzi dokopy úžasný záverečný sektor, aby sa dostal na prvé miesto z pole position s časom na kolo 2’00,777.
To, čo by bolo pre Ferrari druhé pole pre Hypercar v troch pretekoch, však malo krátke trvanie, pretože Giovinazzimu vymazal svoj najlepší čas pre prekročenie limitov na trati na výjazde z Malmedy (7. zákruta). Aj keď exkurzia nepomohla jeho kole – v skutočnosti Giovinazzi stratil čas preskakovaním štrku – stále to bolo porušenie zásady nulovej tolerancie, pretože všetky štyri kolesá Ferrari zablúdili cez bielu čiaru.
To znamenalo, že 2’00,812 od Kobayashiho by stačilo na pole position, čo dáva Toyote číslo sedem, o ktoré sa delí s Mikeom Conwayom plus Josem Mariou Lopezom, jeho prvým pole position v sezóne plus druhým v poradí pre Toyotu.
Ale posiaľ čo jedna Toyota bude štartovať vpredu na štartovom rošte Hypercar, vozidlo číslo osem Brendona Hartleyho, Sebastien Buemi plus Ryo Hirakawa bude štartovať na konci štartovacieho roštu 13-vozidiel Hypercar po tom, čo Hartley dve minúty pred reláciou havaroval.
Pri pokuse o zvýšenie teploty v pneumatikách sa Hartleyho auto na vrchole Raidillonu stalo nestabilným, roztočilo sa plus narazilo do bariér z pneumatík. posiaľ čo Hartley mohol odísť, niektorí pozorovatelia použili deväťminútovú červenú vlajku, aby poukázali na vinu incidentu priamo na nové pravidlá WEC…