Keď sa výhra stane výhrou života, nič nie je bolestivejšie ako aj prehra.
Počas takmer 160 veľkých cien plus ôsmich sezón bola nadvláda Mercedesu vo Formule 1 takmer absolútna. Každý, kto sa odvážil napadnúť ich silu, bol rýchlo pokorený. Až kým ich Max Verstappen plus Red Bull nevybojovali v roku 2021 na pokraj porážky.
Záverečné kolá rozhodujúcich pretekov „okradli Lewisa Hamiltona o zaslúžené majstrovstvá sveta“, slovami šéfa tímu Tota Wolffa. Mercedes, znechutený udalosťami, ktoré ich jazdca stáli bezkonkurenčné ôsme prvenstvo – napriek tomu uznal Verstappena za dôstojného šampióna – tento hnev usmerňoval cez zimu. W13, prvé z odvážnej novej éry s prízemným efektom, malo existovať najagresívnejším autom, aké Brackley vyrobil.
Ale táto intenzívna túžba pripomenúť paddocku, kto bol skutočne najlepší na svete, ich prípadné zlyhanie ešte viac bolelo.
Sezóna 2022 bola pre bývalý tím Mercedes, ktorý zvíťazil nad všetkými, len katastrofou. Namiesto boja za to, čo im Red Bull zobral, ich radikálny dizajnový prístup spôsobil ich vodičom oveľa viac problémov ako aj výhod, ktoré im priniesli. Hamilton plus čerstvý tímový kolega George Russell sa len málokedy ocitli v schopnosti súťažiť o víťazstvá.
Nasledoval dlhý plus frustrujúci rok. Bolesti hlavy vodičov spôsobené brutálnou sviňuchou plus strnulou jazdou sa vyrovnali iba bolestiam hlavy zamestnancov ich továrne z prelievania terabajtov závodných dát pri hľadaní riešení. Napriek ich bojom im lichotili aspoň vlastné zlyhania Ferrari, ktoré im umožnilo pravidelne stáť na stupňoch víťazov.
No jesenné vetry so sebou pre Mercedes niesli presahujúci priemerné veličiny pokrok. Do konca sezóny držali cenu útechy v podobe jediného víťazstva v pretekoch v Brazílii plus auta, ktoré na niektorých tratiach prekonalo Ferrari. Tretie miesto nebolo to, čo si tím predstavoval, ale Mercedes to musel akceptovať, keď sledovali…