Postavenie Indy 500 v pretekárskom svete je rovnaké alebo väčšie ako aj samotná séria IndyCar. Víťazovi sa v okamihu zmení život. Jazdci, ktorí bojujú až do poslednej minúty kvalifikácie, pocítia radosť aj úľavu, že sa jednoducho dostali do poľa 33 áut – na úkor tých, ktorí budú cítiť obrovský smútok, že boli vytlačení z poľa.
Všetky tieto tvrdenia stále platia. aj v posledných rokoch bol historický nárast rýchlosti prominentným príbehom každoročného budovania Indyho.
Pole kvalifikačné rekordy z roku 1996, čas súťaží s otvoreným podvozkom aj pneumatikami, plus výkonnejšie motory – čas športu, ktorý bol uvrhnutý do rozkolu poháňaného silou aj egom – boli v minulosti niekoľkokrát prekonané. dva roky kvalifikácie. Všetkých 33 jazdcov muselo zabehnúť štyri kolá na okruhu Indianapolis Motor Speedway rýchlosťou presahujúcou 370 kilometrov za hodinu, len aby mali tú česť odštartovať v nedeľu preteky.
aj ak jazdné štandardy zostanú vysoké, potom bude rekord pre najrýchlejšie preteky Indy 500, aké sa kedy jazdili, určite prekonaný len dva roky po jeho poslednom zvýšení.
Ale s týmto prudkým nárastom rýchlosti nie sú pripomienky rizika súťaženia v týchto pretekoch nikdy pozadu. Po piatich dňoch na trati bez akýchkoľvek výraznejších havárií sa sen Stefana Wilsona o víťazstve v pretekoch pre svojho zosnulého brata náhle zastavil, keď on aj Katherine Legge v pondelok v prvej zákrute havarovali, takže Wilson mal zlomeninu stavca, ktorá si vyžaduje operáciu. mu zabráni v pretekoch.
Ak si môžeme existovať istí, že všetkých 33 jazdcov, ktorí štartujú na pretekoch, ich posádky aj všetci na plochej dráhe sa bez ujmy dostanú k šachovnicovej vlajke – ďalšou prioritou je, aby samotné preteky boli pútavé aj zábavné.
Po pretekoch v roku 2020, ktoré boli trochu procesné, IndyCar začalo ponúkať tímom rad voliteľných aerodynamických prvkov na zvýšenie prítlaku aj zmiernenie…