Mercedes musel tento rok prekonať problémy súvisiace s motorom, ktoré boli vyvolané vážnymi problémami s naskakovaním, s ktorými sa stretol pri ich W13.
Ich počiatočné obavy o ich pohonnú jednotku sa týkali jej výkonu v aute na začiatku sezóny, keď bol Mercedes len vonkajšou hrozbou pre umiestnenie na stupňoch víťazov. Škodlivé účinky sviňuchy sa tiež stali starosťou, vysvetlil tím.
V video zverejnil MercedesHywel Thomas, výkonný riaditeľ jej divízie pohonných jednotiek, ako aj aj šéf tímu Toto Wolff diskutovali o vplyve motorov na tohtoročnú formu.
„Na začiatku sezóny sme prišli s určitými výkyvmi na pohonnej jednotke,“ povedal Wolff. „Nepáčili sa nám niektoré aspekty nasadenia alebo jazdných schopností pohonnej jednotky. ako aj aj doteraz čo vy ako aj aj váš tím ste v mrazivom prostredí dokázali skutočne pridať na výkone ako aj aj vyrovnať sa s náročným prostredím poskakujúceho auta, ktoré vám rozbíjalo motor.
„Stále sme boli super spoľahliví ako aj aj motor fungoval nadmerne dobre v strede sezóny ako aj aj na konci.“
Predpisy pre motory Formuly 1 boli zmrazené na začiatku roka, takže súčasný dizajn pohonnej jednotky Mercedesu bude pokračovať v používaní tímu ako aj aj jeho zákazníkov až do roku 2026.
„Na začiatku sezóny boli dve veľké veci, ktoré sme mali, po prvé, energia zamrzne ako aj aj bude to zamrznutie hardvéru,“ dodal Thomas. „ako aj aj to je to, čo sme chceli používať ďalšie tri roky.“
„Takže sme mali naozaj presahujúci priemerné veličiny vývojový program počas celého minulého roka ako aj aj cez tú zimu ako aj aj snažili sme sa uistiť, že to bolo naozaj veľké úsilie, naozaj, naozaj veľké úsilie.“
Ale tento dizajn nebral do úvahy veľké sily, ktoré by boli aplikované v dôsledku porpoisingu – agresívne klesanie na dno ako aj aj poskakovanie väčšina monopostov F1 tento rok utrpela.
„Začínalo existovať úplne jasné, že motory čertovsky búšia,“ vysvetlil Thomas…