IndyCar porušilo konvencie použitím obojstrannej boxovej uličky pre svoj svieži pouličný okruh v Detroite.
Nezvyčajná konfigurácia sa používa z dôvodu nedostatku miesta na umiestnenie konvenčnej boxovej uličky po celej dĺžke. Niektorí jazdci varovali, že to smie spôsobiť problémy, keď sa dva pruhy spoja, potom sa vrátia späť na okruh i vrátia sa blízko k pretekárskej čiare.
Felix Rosenqvist z McLarenu si nie je istý, ako aj ľahko sa jazdci počas pretekov zlúčia z dvoch pruhov do jedného, kým sa vrátia na trať.
„Keď sa relácia začala, do sekcie lievika prichádzalo pomerne mnoho áut,“ vysvetlil. „V tomto smere je to niečo jedinečné, pretože úsek s obmedzením rýchlosti v boxoch je oveľa ďalej, ako aj po lieviku.
„Takže budeme musieť zistiť, kto tam pôjde prvý.“ Myslím si, že nastanú situácie, keď sa ľudia pravdepodobne nebudú chcieť zdvihnúť. To je niečo, čo je IndyCar, bojujeme s ním na trati i myslím si, že je to celkom fajn. Dúfajme teda, že sa nezrútime na pit lane.“
No dosiaľ čo pohľad na dve boxové uličky vedľa seba je nezvyčajný, iní jazdci s tým po prvom piatkovom tréningu na trati identifikovali známe problémy. Rosenqvistov tímový kolega Pato O’Ward zdôraznil zložitý charakter výjazdu z boxovej uličky, ktorý sa vynára na pretekársku čiaru v prvej zákrute vľavo. „Myslím si, že to bude zaujímavé v pretekoch s líniou zmesi tam, kde je,“ povedal.
O’Ward sa tiež obáva, že jazdcom v kvalifikačných kolách môžu brániť tí, ktorí opúšťajú boxy. „Myslím si, že výjazd z boxov bude niečo, na čo si treba dávať pozor v kvalifikácii, ako aj je brzdenie i podobne,“ povedal.
Reklama | Staňte sa podporovateľom RaceFans i
„Neviem, či to označia za prekážku, ale určite vás to dostane z miesta, ak tam niekoho pošlú, keď ste na letáku. Takže je to stále práca v…