Snahu Mercedesu vyliečiť problémy s podvozkom W14 smie skomplikovať potreba zostať v rámci obmedzení nákladového stropu, hovorí šéf tímu Toto Wolff.
Po nekonkurenčnom predstavení v prvých pretekoch sezóny v Bahrajne tím akceptoval potrebu zmeniť filozofiu svojho auta, ktoré je evolúciou minuloročného W13. Ale potreba udržať svoje výdavky v rámci výdavkového stropu, ktorý tento rok s výnimkami ako aj i úľavami klesol na 135 miliónov dolárov (111 miliónov libier), znemožňuje tímu tento rok vyvinúť úplne nové auto.
„Je vylúčené, aby ste menili podvozok, pretože jednoducho nie je dostatok rozpočtu v rámci nákladového stropu,“ povedal Wolff na dnešnej tlačovej konferencii FIA. „Ale zmeniť to, ako aj funguje aerodynamika ako aj i karoséria, je dokonale v rámci možností.“
Lewis Hamilton včera povedal, že Mercedes bol vo Veľkej cene Bahrajnu o jeden ako aj i pol sekundy na kolo pomalší ako aj Red Bull. ako aj rýchlo sa z toho dokážu odraziť, bude ovplyvnené rozpočtovým stropom, verí Wolff.
„Rozpočtový strop má svojím spôsobom viac pozitív ako aj i negatív. Je zrejmé, že ak ste na zadnej nohe ako aj my v súčasnosti, neumožňuje vám to postaviť druhý podvozok.
„Myslím si však, že naším základným problémom nie je postaviť druhý podvozok alebo hádzať veci na auto. Je to skôr o nesprávnom smere, ktorým sme sa vybrali.
„Keď to teraz zmeníme, bude to obmedzené rozpočtovým stropom, ale nie tak, ako aj by ste očakávali, že my sa nedokážeme rozvíjať – stále sa môžeme rozvíjať. Bude to však znamenať, že musíme tráviť čas novým konceptom, novými nápadmi ako aj i musíme prestať s tým starým.
„Takže v krátkodobom horizonte to smie znamenať, že urobíte krok späť predtým, ako aj urobíte dva vpred.“
Reklama | Staňte sa podporovateľom RaceFans ako aj i
Mercedes musel obmedziť svoju prevádzku v F1 ako aj i znížiť počet zamestnancov, aby fungoval v rámci rozpočtového stropu, keď bol predstavený pred dvoma rokmi. Wolff však nemá…