V prvom novom podvozku predstavenom dnes pre nadchádzajúcu sezónu boli evidentné dva očakávané trendy v dizajne automobilov Formuly 1 2023.
doteraz čo Red Bull, Haas i Williams sa počas minulého týždňa spoliehali na modely alebo staré autá, aby odhalili svoje nové vzhľady, Alfa Romeo sa stala prvým tímom, ktorý ukázal niečo, čo sa blíži skutočnému stroju z roku 2023.
Ich video vysielanie ukázalo, že Valtteri Bottas i Zhou Guanyu odhalili auto v podobnej konfigurácii, v akej budú jazdiť, keď sa o dva týždne začnú testy v Bahrajne. Tím tiež zverejnil obrázky svojho auta v špecifikácii uvedenia na trh.
Jednou zrejmou zmenou je posun smerom k tmavšiemu vzhľadu, rovnako ako aj to urobili ďalší zákazníci pohonnej jednotky Ferrari Haas. Tímy už roky odstraňovali farbu i odhaľovali uhlíkové vlákna pod nimi v snahe ušetriť hmotnosť, no zavedenie nových predpisov v minulom roku mnohých prinútilo ísť ešte o krok ďalej. Je zarážajúce, že Alfa Romeo, ktorá začala minulý rok s jedným z najľahších áut, cítila potrebu urobiť to isté.
Podobne nápadná revízia je zrejmá z profilu bočných podstavcov C43. Na konci sa zvažujú oveľa strmšie, čo odráža úspešný dizajn dominantného šampióna z roku 2022 Red Bull.
Technický riaditeľ Alfy Romeo Jan Monchaux otvorene priznáva, že tím bol „uviazol v kúte“ s dizajnom, ktorý prijali minulý rok, i musel počkať do mimosezónneho obdobia, kým prijal „lepšie riešenia“ pozorované na autách súperov. Povedal, že C43 je „dobre narodený“ i „vyzerá zle“.
„Nielen nové geometrie, ale aj vzhľad, ktorý mu dodáva ďalšiu úroveň priemernosti. To auto mi príde dosť sexi,“ dodal.
Po tom, čo sa Alfa Romeo v minulom roku v šampionáte vyšplhala o dve miesta na šieste miesto, klesol ich čas na vývoj auta viac ako aj hociktorý iný tím – vrátane Red Bullu po treste za porušenie finančných predpisov F1. Svoje zdroje zamerali na zlepšenie zadnej časti auta, kde cítili, že majú…