Piloti IndyCar budú čeliť „jedinečnej“ výzve, keď budú budúci týždeň pretekať v novom domove Veľkej ceny Detroitu.
Promotéri pretekov odhalili zábery neortodoxnej obojstrannej boxovej uličky, kde bude 27-vozové pole počas pretekov tankovať.
Veľká cena Detroitu bola premiestnená z okruhu Belle Isle, ktorý bol jej domovom od roku 1992, na pouličné ihrisko v meste. Zahŕňa niektoré z tých istých ciest, ktoré sa používali na preteky Formuly 1 na okruhu v rokoch 1982 až 1988 predtým, ako aj preteky prevzala séria CART IndyCar.
Jamy budú vybudované na parkovisku pre neďaleké renesančné centrum. Organizátori však zistili, že priestor je príliš obmedzený na vybudovanie konvenčnej jednostrannej boxovej uličky. To viedlo k rozhodnutiu umožniť vodičom tankovať na oboch stranách.
„Problém bol v tom, že tam nebolo 1000 stôp boxovej uličky,“ vysvetlil predseda Veľkej ceny Detroitu Bud Decker. video vytvorené organizátormi podujatia. „Máme 500 stôp.“
„Čo teda urobíme? Po prvýkrát v histórii uvidia fanúšikovia dvojitú boxovú uličku, kde budú autá vchádzať ako aj aj niektoré budú boxovať vpravo ako aj aj niektoré vľavo.
„Na konci boxovej uličky sa všetci spoja do jedného súboru ako aj aj nájdu si cestu späť na pretekársku dráhu. ako aj? Som si istý, že na to prídu.“
Reklama | Staňte sa podporovateľom RaceFans ako aj aj
Usporiadanie nie je úplne bezprecedentné. Formula E používala podobnú konfiguráciu obojstrannej boxovej uličky v Hongkongu, keď tam pretekala v rokoch 2016 až 2019 (nižšie). Hoci tankovanie nie je potrebné v úplne elektrickej sérii, počas prvých pretekov v Hong Kongu si jazdci vymenili autá.
IndyCar má tento rok už za sebou jednu kontroverznú epizódu v konvenčnej boxovej uličke, keď bol Alexander Rossi v texaskom kole potrestaný za kolíziu s Kyleom Kirkwoodom, keď prišli na zastávku. Rossi tvrdil, že kolíziu spôsobil Kirkwood.
Decker predpovedal, že boxová ulička Detroitu bude scénou drámy, keď IndyCar…