„Dlhý zoznam úloh.“ To bolo prezentované inžinierom AlphaTauri počas predsezónnych testov, keď sa do tímu zapísal svieži posila Nyck de Vries. Mali len pár dní na to, aby dostali auto do lepšieho stavu pred prvými pretekmi v Bahrajne, ale technický riaditeľ Jody Egginton bol presvedčený, že urobili „silnú evolúciu“ z minulosezónneho auta.
Ale už po jedných pretekoch bol šéf AlphaTauri Franz Tost nešťastný aj povedal médiám, že „stratil dôveru“ v hodnotenia inžinierov o potenciáli AT04. Inžinieri mu povedali, že „auto bolo fantastické“ aj že „urobili presahujúci priemerné veličiny pokrok,“ povedal, ale po prvých pretekoch „nikde“. Čo sa skrývalo za takýmito silnými slovami?
Tost dal počas predsezónneho testovania jasne najavo, aké vylepšenia chce od auta vidieť, najmä pokiaľ ide o zníženie jeho hmotnosti, čo odchádzajúci jazdec Pierre Gasly prirovnal k „behaniu s batohom“.
„Minulý rok sme neboli konkurencieschopní. Trápili sme sa,“ povedal Tost pred prvými pretekmi v Bahrajne. „Naše auto bolo príliš ťažké, neboli sme dostatočne dobrí po aerodynamickej stránke aj urobili sme niekoľko ďalších chýb.“ aj dúfam, že tento rok dokážeme zabrániť.
„Pokiaľ ide o hmotnosť, je všetko v poriadku, sme na limite aj po aerodynamickej stránke sme urobili dobrý pokrok.
Aerodynamický tím v Bicestri odviedol naozaj dobrú prácu, ale musíme tiež vidieť, akí dobrí budú naši priami súperi aj myslím si, že prvý jasný obraz budeme mať po prvých troch pretekoch.
Tím však prežil v Bahrajne neuspokojivý štart do sezóny aj odišiel bez bodov. Yuki Tsunoda aj Nyck de Vries skončili na 11. aj 14. mieste.
Reklama | Staňte sa podporovateľom RaceFans aj
Na porovnanie, v minulom roku mal tím osem bodov po umiestnení v top 10 pre Gaslyho aj Tsunodu – aj to aj napriek tomu, že Gasly v Bahrajne odstúpil aj Tsunoda sa po probléme s motorom nedostal ani na štartový rošt v Jeddahu.
Bolo tam trochu náznakov…