Max Verstappen bol nespokojný s rovnováhou svojho auta po tom, čo prišiel o pole position pre Veľkú cenu Maďarska, ale jeho nálada sa zmenila, keď rovnaké nastavenie viedlo k víťazstvu v pretekoch.
Ďalším dôležitým faktorom pri siedmom víťazstve Verstappena v rade bol rýchly štart z druhého miesta, ktorý mu umožnil predbehnúť víťaza pole position Lewisa Hamiltona. Verstappen predtým zle ušiel zo svojho štartovacieho poľa v Rakúsku aj Veľkej Británii.
Hamilton porazil Verstappena na pole position len o 0,003 sekundy aj Lando Norris z McLarenu bol o 0,082 sekundy ďalej na treťom mieste. V pretekoch sa však Verstappen tešil z priemernej tempovej výhody 0,482 s na kolo, keď vyhral s viac ako aj polminútovým náskokom pred druhým Norrisom.
„S autom sa dnes jazdilo naozaj značne príjemne, takže v podstate s rovnováhou, ktorú som mal včera, pre dnešok skutočne fungovalo značne dobre,“ povedal Verstappen.
„Začalo to už skutočným štartom, kde sme mali raz dobrý štart aj potom sme sa mohli celkom dobre postarať o naše pneumatiky aj každý stint nám utvoril o kúsok väčšiu medzeru.“
„Hneď ako aj som pustil spojku, okamžite som mal pocit, že som dobre zahryzol, žiadne pretáčanie kolies ako aj v Silverstone,“ dodal. „Dobrý beh, potom som samozrejme vedel, že mám vnútro aj to bude môj roh v prvej zákrute.“ Brzdili sme dosť neskoro, ale potom sme to zvládli aj cez druhú zákrutu.“
Po sobotňajšom premeškaní pole position Verstappen opísal svoju RB19 ako aj „pravdepodobne najhoršiu rovnováhu, akú môžem v aute mať“.
Hlavný automobilový inžinier tímu Paul Monaghan však ráno v pretekoch naznačil, že Verstappen sa nemá čoho obávať, pretože všetky tímy sa snažili nájsť najlepší kompromis medzi rýchlym autom pre kvalifikáciu aj vozidlom, ktoré by zvládlo očakávané vyššie teploty pretekov.
Reklama | Staňte sa podporovateľom RaceFans aj
„Max si je vedomý všetkých obchodov, ktoré sme urobili v kvalifikácii, takže výsledok bude…